جستجوگر وب
خواص چای رویبوس؛ از جوانی تا لاغری

چای رویبوس از نظر تکنیکی واقعاً چای نیست بلکه از یک بوته ی قرمز رنگ حاصل می شود که خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد. این چای، رنگ قرمز جذاب و عطر و بوی دیوانه کننده ای دارد و ادعا می شود که می تواند استرس را کاهش داده و مانند یک ضدسرطان عمل کند. برخلاف چای سفید، سبز و سیاه که همه از همان گیاه به دست آمده است، چای رویبوس از یک درختچه ی جارو مانند حاصل شده است. در واقع رویبوس از بوته های قرمزی در آفریقای جنوبی درست می شود و بدون کافئین است، بنابراین برای خانم هایی که باردارند و می خواهند مصرف کافیئن شان را کاهش دهند بسیار عالی است.

چای رویبوس علاوه بر توانایی مقابله با سرطان، افسردگی و آسم، به داشتن پوستی سالم تر و زیباتر کمک می کند. نوشیدن چای رویبوس نه تنها حال شما را بهتر می کند بلکه زیبایی پوست شما را هم افزایش می دهد این چای شامل آنتی اکسیدان هایی است که بدن را از تخریب رادیکال های آزاد نجات می دهد و باعث نجات جان انسان ها از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان می شود. این چای فاقد کافئین است و  دستگاه عصبی را آرام می کند. فواید چای رویبوس بسیار فراوان است و به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی، گزینه ی بسیار سالمی برای طرفداران چای است.

چای رویبوس علاوه بر توانایی مقابله با سرطان، افسردگی و آسم، به داشتن پوستی سالم تر و زیباتر کمک می کند. نوشیدن چای رویبوس نه تنها حال شما را بهتر می کند بلکه زیبایی پوست شما را هم افزایش می دهد. به درمان اگزما و آکنه کمک می کند، مطالعات نشان می دهند که چای رویبوس برای درمان مشکلات مختلف پوستی همچون اگزما و آکنه مفید است. شواهد نشان می دهند که نوشیدن و مصرف موضعی چای رویبوس در افراد دارای آکنه، به کاهش جوش های صورت آن ها کمک می کند. با این که تحقیقات در مورد نحوه ی عملکرد چای رویبوس در این مورد ادامه دارد، دانشمندان بر این باورند که میزان فلاوونوئید بالای چای رویبوس بدن را به نابود کردن عوامل بیماری زای مزاحم تحریک می کند.

دلیل آن هر چه که باشد، واضح است که چای رویبوس به بهبود سلامت پوست در افراد دارای مشکلات پوستی کمک می کند. در نتیجه به زیبایی پوست شما کمک می کند. از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند چای رویبوس سرشار از آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز است. این آنزیم یک ماده ی ضد پیری فوق العاده است. آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز برای تولید طبیعی سلول های پوستی لازم است و بالا بودن سطح آن در چای رویبوس، سلامت پوست مصرف کنندگان این چای را تضمین می کند. آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز با خنثی کردن فعالیت رادیکال های آزاد، با چین و چروک های پوست نیز مقابله می کند.  به همین دلیل، چای رویبوس برای کسانی که می خواهند سرعت فرآیند پیری پوست خود را کاهش دهند، گزینه ای عالی است.

ضد حساسیت و آنتی باکتریال است یکی دیگر از فواید چای رویبوس خواص ضدحساسیتی آن است. این خاصیت اهمیت ویژه ای برای دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی دارد زیرا تولیدکنندگان این محصولات همیشه به دنبال تولید محصولاتی هستند که برای انواع پوست ها مناسب باشند. خاصیت ضدباکتریایی چای رویبوس نیز یکی دیگر از مزیت های آن است که به درمان و تسکین عفونت های باکتریایی پوست کمک می کند. چای رویبوس علاوه بر همه ی این فواید، سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی (به خصوص روی و ویتامین C) است که سلامت پوست را بهبود می بخشند. بنابراین با پیوستن به مصرف کنندگان چای رویبوس، از فواید آن بهره مند شوید. از رشد سلول های چربی ساز جدید جلوگیری می کند این چای قرمز و شیرین که از بوته ی گیاه رویبوس به عمل می آید بسیار قوی و سوزاننده ی چربی است.

بر طبق تحقیقات محققان آفریقای جنوبی، پلی فنول ها و فلاوونوئیدهای موجود در این گیاه تا 22 درصد مانع از آدیوپوجنسیس- شکل گیری بافت های چربی- می شود. این مواد شیمیایی هم چنین به سوخت و ساز چربی کمک می کنند. رویبوس ضد التهاب است این چای حاوی اسپالاتین و نوتوفاگین است، دو ماده ای که خاصیت ضد التهابی دارند. فلاوونوئید موجود در رویبوس خاصیت  ضدالتهابی خود را نشان داده است و می تواند مشکلات پوستی مانند روزاسه و آکنه را درمان کند و در درمان گرفتگی های عضلانی شکم مفید واقع شوند.

[ شنبه 28 تیر 1399 ] [ 18:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 90 ] [ نظرات (0) ]
چگونه ورزشکار خوبی باشیم؟

متناسب شدن و متناسب ماندن می‌تواند یک چالش باشد. برای بسیاری از ما، حتی بلند شدن از تخت هم کار سختی است. پس راز افرادی که موفق شده‌اند ورزش را بعنوان بخشی از زندگی بپذیرند، چیست؟

   
ثابت قدم باشید

«چیس اسکوایرز» اولین کسی است که اعتراف می‌کند کارشناس تناسب اندام نیست. اما او کسی است که زمانی حدود 93 کیلوگرم وزن داشت و با توجه به قد 161 سانتی‌اش زیاد بود. چیس 42 ساله که ساکن کلورادو است می‌گوید: در عکس‌های تعطیلات سال 2002 مانند یک هیولا در ساحل بنظر می‌رسیدم.

چیس تصمیم گرفت که به این وضعیت خاتمه دهد. غذاهای چرب را کنار گذاشت و شروع به راه رفتن بر روی تردمیل کرد. وزنش شروع به پایین آمدن کرد و طولی نکشید که در مسابقات ماراتن دوید. او اولین مسابقه‌ی 50 مایلی‌اش را در اکتبر 2003 انجام داد و اولین مسابقه 100 مایلی‌اش را در سال بعد به پایان رساند. پس از آن، چندین مسابقه‌ی 100 مایلی، 50 مایلی و 50 کیلومتری را به پایان رساند.

راز او چیست؟ او می گوید : «من سریع نیستم، اما ثابت قدمم». او می‌گوید ثابت قدم بودن، بهترین راز او برای حفظ یک رژیم تناسب اندام موفقیت آمیز است.

او ادامه می‌دهد: تمام این چیزها با 20 دقیقه راه رفتن روی تردمیل آغاز شد. فرق بین موفقیت من و کسان دیگری که تلاش کرده‌اند این است که من در تمام روزها تلاش می‌کردم. اگر شما بطور مداوم سعی نکنید، هیچ برنامه‌ی ورزشی در دنیا، به دردتان نخواهد خورد.

   
یک روش ورزشی موثر را دنبال کنید

وزارت ورزش آمریکا، به تازگی از 1000 مربی شخصی دارای مدرک ACE در مورد بهترین روش‌های تناسب اندام سوال کرده است. 3 پیشنهاد برتر آنها از این قرار است:

تمرینات قدرتی: حتی 2 بار در هفته و هر بار بمدت 20 دقیقه، به لاغر شدن کل بدن کمک می‌کند.
   
تمرینات اینتروال: «سدریک بریانت» دکتر و مدیر ارشد ACE که با دانشگاه پزشکی ورزشی آمریکا همکاری می‌کند، می‌گوید: تمرینات اینتروال در اصلی ترین شکلش ممکن است شامل راه رفتن بمدت 2 دقیقه و دویدن بمدت 2 دقیقه و انجام این الگو بصورت متناوب در زمان ورزش باشد. این الگو، یک روش بسیار کارآمد و پربار برای ورزش است.
   
افزایش تمرینات کاردیو/هوازی: بریانت پیشنهاد می‌کند که در مجموع 60 دقیقه یا بیشتر در روز، فعالیت‌های فیزیکی با شدت متوسط انجام دهید، مانند پیاده روی، دویدن یا رقص.

   
اهداف واقع بینانه تعریف کنید

«کارا تامپسون» سخنگوی انجمن بین المللی بهداشت و باشگاههای ورزشی (IHRSA) می‌گوید: کمالگرا نباشید و برای اهداف غیر محتملی که دستیابی به آنها ممکن نیست، تلاش نکنید. بجای آن روی افزایش رفتارهای سالم تمرکز کنید. به عبارت دیگر اگر هنوز نمی‌توانید 5 کیلومتر بدوید، نگران نباشید. به 15 دقیقه پیاده روی در روز عادت کنید و به تدریج به زمان، مسافت و شدت آن بیفزایید.

   
از دوستانتان استفاده کنید

تامپسون پیشنهاد می‌کند که بدنبال یک دوست یا خویشاوندی که دوستش دارید و به او اعتماد دارید باشید که بخواهد سبک زندگی سالمتری داشته باشد. یکدیگر را تشویق کنید. باهم ورزش کنید. از این کار بعنوان فرصتی برای لذت بردن از مشارکت یکدیگر و تقویت رابطه‌تان استفاده کنید.

   
برنامه تان را متناسب با زندگیتان تنظیم کنید

سرتان آنقدر شلوغ است که نمی‌توانید به باشگاه بروید؟ ستاره‌ی تنیس «مارتینا ناورا تیلوا» سفیر سلامتی و تناسب اندام AAPR، در مورد اینکه چگونه می‌توانید با وجود اینکه سرتان شلوغ است متناسب بمانید، نکاتی می‌داند.

او در یک مقاله در وبسایت AAPR توصیه می‌کند که برنامه‌تان را متناسب با زندگی‌تان تنظیم کنید. او می‌گوید: شما برای متناسب شدن به لوازم ورزشی فانتزی و باشگاه نیاز ندارید.

اگر فضای کافی در کف اتاق دارید، ورزش‌های ساده‌ای که نواحی مانند باسن، لگن، ساق پاها، ران‌ها، قفسه‌ی سینه و بازوها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، امتحان کنید. ورزش‌هایی مانند شنا سوئدی، اسکات و لانچ. هدفتان انجام 10 تا 12 مرتبه از هر تمرین باشد و برای قوی‌تر شدن به شدت و تعداد آنها بیفزایید.

   
خوشحال باشید

مربی مشهور «سباستین لاگری» پیشنهاد می‌کند فعالیتی را انتخاب کنید که از انجام آن واقعا لذت ببرید. او می‌گوید: اگر از وزنه متنفرید، به باشگاه نروید.

با هر نوع تمرین یا فعالیتی می‌توانید وزن کم کنید و به اندام مورد نظرتان برسید، ولی چیزی را انتخاب کنید که مناسب و راحت باشد. شاید صخره نوردی یک تمرین عالی باشد، اما اگر در شهر زندگی می‌کنید نمی‌توانید هر روز آنرا انجام دهید.
همچنین بخوانید: چگونه شاد و خوشبخت زندگی کنیم؟

   
به ساعت توجه کنید

منظور ساعت بدن است. «جیسون» که داروشناس و فیزیولوژیست ورزشی در کالج پزشکی دانشگاه آریزونا است، پیشنهاد می‌کند سعی کنید در زمانی ورزش کنید که حداکثر انرژی را دارید. اگر سحرخیز هستید، فعالیت‌های تناسب اندامتان را در صبح زود برنامه ریزی کنید.

اگر هر چه روز جلوتر می‌رود، احساس انرژی بیشتری می‌کنید، فعالیت‌هایتان را در بعدازظهر یا غروب انجام دهید. جیسون می‌گوید: ورزش کردن در هنگامی که بیشترین انرژی را دارید، بهترین نتایج را خواهد داشت.

   
با کارشناسان ورزشی تماس بگیرید

مخصوصا اگر اولین بار است که شروع به ورزش کرده‌اید، جیسون پیشنهاد می‌کند که یک ارزیابی حرفه‌ای انجام دهید تا معلوم شود بیشتر از همه به چه نوع ورزشی نیاز دارید.

او می‌گوید: ممکن است برای برخی افراد، توجه به انعطاف‌پذیری یا تعادل و چابکی، مهم‌تر از تمرینات مقاومتی یا هوازی باشد. با یک ارزیابی حرفه‌ای، می‌توانید نقاط ضعفتان را تعیین کنید و روی آنها تمرکز کنید. این کار، بطور کلی میزان تناسب اندامتان را افزایش میدهد.

   
الهام بگیرید

«آلن فاین» مربی حرفه‌ای تناسب اندام می‌گوید: «تناسب اندام یک حالت ذهنی است». یکی از ترفندهای آلن برای انگیزه گرفتن، خواندن وبلاگ‌ها و وبسایت‌هایی است که به او نشان می‌دهد دیگران چطور موفق شده‌اند. او می‌گوید: الهام بخش شما کیست؟

   
صبور باشید

در آخر، ستاره‌ی تنیس «مارتینا» توصیه می‌کند به یاد داشته باشید اگر تمام این نکات را رعایت کنید، باز هم فراز و نشیب و شکست و پیروزی وجود دارد. فقط صبور باشید و تسلیم نشوید. او می‌گوید: «با وجود سختی‌ها، کارتان را ادامه دهید تا شاهد نتایج چشمگیری باشید».

[ شنبه 10 اسفند 1398 ] [ 18:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 52 ] [ نظرات (0) ]
چگونه بدنی شبیه یک ژیمناستیک کار بسازید؟

ژیمناستیک کارها برای قدرت، تعادل، هماهنگی، چابکی و شایستگی تمرین می‌کنند. به گفته‌ی جینا، که یک مربی است، اولین چیزی که باید بدانید این است که بدن ژیمناستیک کارها بیشتر از آنکه هدف تمرینشان باشد، اثر جانبی تمرینات آن‌هاست. بزرگ شدن عضلات ژیمناستیک کارها، کم و بیش برای بهبود مهارت و عملکردشان ضروری است.


قدم اول

برای افزایش استقامت و از دست دادن چربی بدن، ورزشهای کاردیو مانند آهسته دویدن، دوی سرعت، و تمرینات اینتروال انجام دهید. ژیمناستیک کارها برای اینکه در تمرینات طولانی استقامت کسب کنند، انواع مختلفی تمرینات کاردیو انجام می‌دهند.

آنها باید سطح چربی بدنشان را پایین نگه دارند. چرا چربی بدن بیش از اندازه، به سطح انرژی و استقامتشان آسیب می‌رساند و آنها را سنگین‌تر می‌کند. در نتیجه انجام حرکاتشان برای آنها سخت‌تر می‌شود.


قدم دوم

مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی انجام دهید که روی مرکز بدن فشار می‌آورند، مانند بلند کردن پاها، کرانچ، حرکت پرچم یا تعادل و حفظ تعادل بدن روی دستها. این تمرینات، مرکز بدن را تقویت، و عضلات شکم و عضلات پشت را تفکیک و مشخص می‌کنند.

ژیمناستیک کارها به مرکز بدن بسیار قوی‌ای نیاز دارند. در طول مسابقات، ژیمناستیک کارها از مرکز بدنشان برای کشیدن و هل دادن خودشان به جهات مختلف استفاده می‌کنند. این سبک از تمرینات، برای ژیمناستیک کارها عضلات مرکز بدن قوی‌ای به ارمغان خواهد آورد.


قدم سوم

با کمک وزن بدنتان تمرین کنید. تمریناتی مانند شنا سوئدی، بارفیکس، شنای عمودی، اسکات، و حالت‌های مختلف حرکت پرچم یا تعادل. این تمرینات که توسط ژیمناستیک کارها انجام می‌شوند، رشد عضله در سراسر بدن را افزایش ‌دهد.

مربی ژیمناستیک کریستوفر سامر توضیح می‌دهد: سوال دیگری که حالا باید از خودمان بپرسیم این است که آیا این تمرینات برای علاقمندان به تناسب اندام نیز مفید است؟ و اگر اینطور است آیا ممکن است حداقل بعضی از آنها را بدون راهنمایی مربی حرفه‌ای یا بدون خرید تجهیزات ژیمناستیک انجام داد؟

بله! بعضی از تمرینات تخصصی هستند که یادگیری شان نسبتا آسان است و به تجهیزات کمی مانند میله بارفیکس و کمی فضا احتیاج دارند.


قدم چهارم

حرکت پرچم و فرانت لور (به یک میله‌ی بارفیکس آویزان شوید، و بدنتان را در حالتی قرار دهید که بصورت افقی و موازی با زمین باشید) را انجام دهید و تمرین کنید. این دو حرکت باعث ایجاد توانایی در تمام نیم تنه‌ی بالایی و مرکز بدنتان می‌شوند. در طول این تمرینات، بدنتان را در یک موقعیت ساکن قرار می‌دهید و به موقعیت‌های دیگر می‌روید.

سامر توضیح می‌دهد: در واقع این دو تمرین، قدرت و ثبات را در سراسر «کمربند شانه‌ای» جلو و عقب، افزایش می‌دهند. بعلاوه مرکز بدنتان را بکار می‌گیرد و روی قسمت پشت و پایین بدنتان یا لگن بطور کامل کار می‌کند.

هشدار: قبل از انجام این برنامه‌ی تمرینی با یک مربی تایید شده یا پزشکتان مشورت کنید.

[ شنبه 03 اسفند 1398 ] [ 18:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 76 ] [ نظرات (0) ]
چگونه پس از تمرین، درد عضله را کاهش دهیم؟

هنگامیکه تمرین می‌کنید، در واقع فیبرهای عضلانی‌تان پاره می‌شود؛ و هنگامیکه آن عضلات بهبود یابند، قدرتتان بیشتر می‌شود. اما پاره شدن آن فیبرها، می‌تواند باعث شود عضلات شما حساس شوند و درد بگیرند، حتی می‌تواند حرکت را برایتان دشوار سازد.

بعلاوه ممکن است شروع درد 24 ساعت طول بکشد (که به آن درد عضلانی تاخیری یا DOMS می‌گویند). این بدین معنی است که دو روز پس از تمرین، نسبت به صبح پس از تمرین درد بیشتری احساس می‌کنید.


مرحله اول

قبل از شروع تمرین، خودتان را گرم کنید. گرم کردن، انعطاف پذیری عضلات را افزایش می‌دهد و از کشش عضلانی کلی می‌کاهد، که اینکار از آسیب (میکروتروما) بیش از اندازه، جلوگیری می‌کند و بعلت کشش کمتر یا بیشتر، جلوی درد عضله را می‌گیرد.


مرحله دوم

بعد از هر تمرین، مختصری بدنتان را سرد کنید. بدین صورت که برای بهبود جریان خون و افزایش دامنه‌ی حرکتتان، عضلاتی را که تمرین داده اید، بکشید.


مرحله سوم

بعد از تمرین بمدت 10 دقیقه از یک فوم غلتکی استفاده کنید. غلتیدن بر روی فوم می‌تواند گره‌ها و چسبندگی‌های بافت‌های عضلانی را رفع کند و جریان خون را بهبود ببخشد.


مرحله چهارم

بمدت 30 دقیقه یا بیشتر، ماساژ درمانی انجام دهید. ماساژ، جریان خون به بافت‌های عضلانی دردناک را افزایش می‌دهد، چسبندگی‌های کوچک را برطرف می‌کند و سرعت ترمیم عضله را بالا می‌برد. ماساژ درمانی می‌تواند دردناک باشد اما اگر بتوانید درد آن را تحمل کنید، یک درمان موثر است.


مرحله آخر

حداقل 8 تا 10 ساعت بخوابید. بدن در شب خود را ترمیم می‌کند و هورمون‌های مهمی ترشح می‌کند که به بافت عضلانی دستور ترمیم می‌دهد. خواب کمتر از 8 ساعت، پاسخ هورمونی را کاهش می‌دهد که یعنی بهبود شما کندتر خواهد شد.

[ شنبه 26 بهمن 1398 ] [ 18:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 91 ] [ نظرات (0) ]
چرا بعد از ورزش باید استراحت کرد؟

اثرات سودبخش ورزش روزانه

ورزش به جریان سریع خون، کمک کرده، ضربان قلب زیاد می شود. در اثر ورزش می توان ضربان قلب را از 75 مرتبه به 150 بار در دقیقه رساند؛ به علاوه امکان دارد مقدار خونی که از قلب خارج می شود به 5 تا 6 بار بیشتر از حالت عادی افزایش یابد. در نتیجه با ورزش ، خون زیادتری به ماهیچه ها می رسد و بدن گرم شده، برای کاهش گرمای بدن تعریق ایجاد می شود.

حرکات ماهیچه و اندام بدن، مانند ماساژ، روی قلب و خون و لنف اثر می کند، تنفس تند شده، هوای زیادتری به شش ها وارد می شود. امکان دارد تعداد معمولی 16 بار دم زدن در حالت عادی، به دو برابر یعنی 32 بار در دقیقه برسد. زیاد شدن فعالیت بدن سبب افزونی اکسیداسیون بدن می شود و در نتیجه گاز کربنیک 3 تا 10 برابر بیشتر تولید شده، بیشتر دفع میگردد.


فواید دیگر ورزش و اثرات آن روی بدن از این قرار است:

گلبولهای قرمز در مغز استخوان بیشتر ساخته می شود، و این خود منجر به افزودن هموگلوبین می گردد. پوست بدن در اثر عرق کردن نرم می شود و حالت خشکی و زبری خود را از دست می دهد. قدرت ماهیچه های قلب افزایش پیدا می کند و بدن خیلی دیرتر از زمان معمولی خسته می شود.

حرکات دودی معده ها بیشتر شده، هضم غذا را سهولت می بخشد. باعث تقویت عضلات شکم شده، گوارش بهتر انجام می شود. باعث جلوگیری از مشکلات قلبی و عروقی و ماهیچه ای و مفصلی و چاقی و نقرس می شود. سرانجام اینکه، ورزش در ایجاد نشاط، پرورش فکری، قدرت تصمیم گیری و لذت از زندگی اهمیت زیادی دارد.


چرا باید بعد از ورزش استراحت کرد؟

پس از ورزش و انجام کار و فعالیت بدنی، ماهیچه های بدن دچار خستگی و کوفتگی می شود. این خستگی به علت سوخت و ساز و تولید اسید لاکتیک است. در هنگام خستگی، استراحت موجب بهبود بخشیدن به ماهیچه ها می شود، بدین معنی که اسید لاکتیک بتدریج دفع شده، سوخت و ساز حالت طبیعی خود را بدست می آورد. ماساژ سینه ها و پشت و مشتمال یا گرم کردن ماهیچه ها خستگی را زودتر برطرف می کند.

[ شنبه 16 آذر 1398 ] [ 18:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 52 ] [ نظرات (0) ]
آخرین مطالب
باغ و عمارت شاپوری (شنبه 10 خرداد 1399)