جستجوگر وب
زبان مطربی

نوع دیگری از زبان های ساختگی "مطربی"است که در میان مطربان تهران رایج بود.زبان آنان،یکی از جالب ترین و در عین حال سخت ترین «لوترها» است.نوازندگان،خوانندگان،هنرمندان،نمایشگران در جایی که نیاز باشد دیگران سخنان ایشان را نفهمند،به زبانی میان خود گفتگو میکنند که همین زبان «مطربی» نام دارد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی برای آموزش این زبان در دسترس ما قرار ندارد.همچنین به دلیل پیچیده بودن این زبان یادگیری آن به زمان و تمرین نیاز دارد.در این زبان در آخر کلمات که با هر حرفی جز ش شروع میشود،حروف "لو" را اضافه میکنیم و جای حرف اول "ش" قرار میدهیم.در کلماتی که با "ش" شروع میشود،حرف "ا" را به جای "ش" قرار میدهیم و در آخر "شا"اضافه میکنیم.

در زیر تعدادی مثال از این زبان موجود است:

انسان=شنسانلو

امسال=شمساللو

اسب=شسب لو

عروس=شروس لو

شمال=امالشا

[ جمعه 08 مرداد 1395 ] [ 19:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 20619 ] [ نظرات (0) ]
آموزش زبان زرگری

زبان زرگری یک زبان فراساخته است که بین اصناف بازار رایج بوده است. اساس ساختن آن همان زبانی است که مردم یک آبادی یا یک شهر با آن صحبت میکنند ولی کلمات را طوری دستکاری میکنند که غیر از خود آن گروه،آن را نمیفهمند این نوع زبان ها بین اصناف و پیشه وران و گاهی اقلیتهای ایران مانند یهودیان یا گروه های کوچکی مثل کولی ها رواج دارد.قدمت زبان های ساختگی در ایران حداقل به نخستین سند موجود که در سال 372 قمری نوشته شده است بر میگردد.

در این زبان پس از هر یک از حروف کلامات،حرف (ز) می آورند چنانکه جمله«من می آیم» را چنین میگوین:مزن میزی آزایزم.این زبان در دروز و احساء و دمشق نیز رواج دارد و زقزقه و لسان العصافیر نامیده میشود.زبانی است غیر معمول که دو کس با هم قرار دهند و چون با یکدیگر سخن گویند دیگران نفهمند. در این زبان عادت بر آن است که حرفی مخصوص را در همه کلمات تبدیل به حرف دیگر(مخصوصا ز) کنند.

زبان زرگری در حقیقت زبان نیست بلکه کدگذاری روی آواهای واژگان است.با این تفسیر بسیاری زبان ها را میتوان بصورت زرگری بیان کرد اگرچه این قاعده تاکنون تنها روی زبان فارسی انجام شده است.برای بیان یک واژه در زبان زرگری واژه به سیلاب های تشکیل دهنده آن تقسیم میشود.هر سیلاب به همان صورت تلفظ میشود.

به مثال های زیر توجه کنید:

پل=پُزُل

بابا=بازابازا

تو=تُزو

من=مَزن(در این مثال حرف ن جزء سیلاب اول است و ز نمیگیرد.)

او=اوزو

خر=خزر

شما=شزمازا

چرا=چزرازا

بیا=بیزی یازا

مثال=میزی توزو نیزی

کتاب=کزتازاب(در این مثال ب جزء سیلاب دوم است و ز نمیگیرد)

وکی پدیا=ویزی کیزی پِزِ دیزی یازا

مبایل=موزوبازایل

مبل=موزبل

بازار=بازا زازار

[ جمعه 01 مرداد 1395 ] [ 19:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 1301 ] [ نظرات (0) ]
آموزش زبان مرغی

زمانی پای زبان های ساختگی به آغل هم باز شده بود و مردمانی در این خطه به زبان مرغی صحبت میکردند که پس از زبان زرگری معروف ترین زبان ساختگی است.در این زبان «ر »و«غ»در میان حروف کلمات اضافه میگردد.

در زبان مرغی حروف مذکور نقش مهمی دارند،این دو حرف پشت سر هم آمده و حرف «ر» ساکن میشود و همیشه بعد از یک حرف صدا دار،حرف ر و غ را میاوریم. اولی ساکن است و دومی حرکت حرف اول کلمه اصلی را دارد.اگر هجا تمام نشود حرف بعد به صورت «س» و گاهی «د» میاورند.گاهی دوحرف ساکن هم بعد از آن در تکمیل هجا آورده میشود.

مانند:

من:مرغن

تو:ترغو


[ جمعه 25 تیر 1395 ] [ 19:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 15605 ] [ نظرات (0) ]
آموزش زبان سوسکی

در زبان سوسکی اولین حرف هر کلمه هر چی هست (غیر از س،ث،ص)را بر میداریم و به جای آن \س\ قرار میدهیم و سپس برای این که فرد متقابل متوجه منظورمون بشه به حرفی که حذف شده /اِیدی/ اضافه میکنیم و به آخر کلمه میچسبانیم

برای مثال:

کتاب:ستاب به کِیدی (setab be keydi)

شاهین:ساهین به شیدی (sahin be sheydi)

 

برای تبدیل کلماتی که اولین حرف آنها س،ث و ص میباشد باید \س\ را برداریم و /ز/ بگزاریم و به انتهای کلمه /سیدی/ اضافه میکنیم

برای مثال:

سالاد:زالاد به سیدی

[ پنجشنبه 24 تیر 1395 ] [ 19:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 12545 ] [ نظرات (0) ]
آموزش زبان کد مورس

کد مورس روشی برای انتقال پیام و اطلاعات است که در آن از یک رشته نشانه های بلند و کوتاه استاندارد به نام خط«-» و نقطه«.» استفاده میشود.

کد مورس در میانه سال 1839 توسط سموئل مورس ابداع شد و در آغاز سال 1890 از آن بطور گسترده برای مخابرات رادیویی استفاده شد.امروز با گسترش روش های ارتباطی پیشرفته تر دیگر از کد مورس استفاده ای نمیشود مگر در برخی مواقع ضروری یا موارد تخصصی همچون ایستگاه های ناوبری یا پیام های رادیویی آماتور.

در زیر تمامی حروف کد مورس و حروف الفبای فارسی قرار داده شده است.برای ترجمه ی متن فارسی به کد مورس باید تمام حروف را از آخر به اول ترجمه کنیم.در انتهای این صفحه با مثال و به طور کامل به این موضوع میپردازیم.

حروف الفبا

آ -.

ب ...-

پ .--.

ت -

ث .-.-

ج ---.

چ .---

ح ....

خ -..-

د ..-

ذ -...

ر .-.

ز ..--

ژ .--

س ...

ش ....

ص -.-.

ض ..-..

ط -..

ظ --.-

ع ---

غ --..

ف .-..

ق ---...

ک -.-

گ -.--

ل ..-.

م --

ن .-

و --.

ه .

ی ..

اعداد

1 ----.

2 ---..

3 --...

4 -....

5 .....

6 ...-

7 ...--

8 ..---

9 .----

0 -----

اعلام

نقطه -.-.-.

علامت سوال ..--..

 

برای خواندن متون کد مورس باید از اخرین خط پایین شروع کنیم و از راست به چپ بخوانیم.

برای مثال:

-. .. .- ---. -.  ...-. ..-  -. .. .-. -. .-  ..-. -. .-. -.-  -. ...-

... ..-. -. --

به معنی:

سلام

اینجا سایت ایران لارک است

 

همچنین نکات دیگری برای ترجمه نیاز است

همانطور که در مثال دیدید از فاصله (space) استفاده شده است.بین هر حرف و حرف بعد یک فاصله،و بین هر کلمه و کلمه ی بعدی دو فاصله احتیاج است.به عبارت دیگر بعد هر حرف،یک فاصله میگذاریم و بعد هر کلمه،دو فاصله.

همانطور که برای خواندن کد مورس از آخرین خط و سمت راست شروع میکنیم برای تبدیل متن فارسی به کد مورس باید متن را از اخرین حرف به اولین حرف ترجمه شود.برای مسال برای ترجمه ی کلمه (سلام) در ابتدا حرف (م --) ترجمه میشود و در سمت چپ خط اول نوشته میشود،یک فاصله گذاشته میشود،سپس حرف (ا -.) ترجمه میشود و در ادامه ی حرف قبل نوشته میشود الی آخر که در نهایت کلمه ما به شکل زیر میشود

... ..-. -. --

 

امیدوارم از این آموزش خوشتون اومده باشه.درصورت وجود هرگونه مشکل میتونید با ما در ارتباط باشید.به تمامی سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

[ سه شنبه 22 تیر 1395 ] [ 17:49 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 1956 ] [ نظرات (1) ]
ایجاد حساب بیت کوین

برای ایجاد یک حساب بیت کوین چندین راه وجود دارد به طوری که هر سیستم کامپیوتری و مبایل شخصی میتواند به صورت یک بانک مستقل بیت کوینی عمل کند اما بهترین و ساده ترین راه ایجاد آن از طریق سایت سایت زیر میباشد که سایت اصلی مربوط یه بیت کوین است.

http://blockchain.info/wallet

 

بعد از وارد شدن به صفحه مورد نظر بر روی Create My Free Wallet کلیک کنید.با وارد کردن مشخصات و تایید کردن ایمیل خود،حساب شما فعال خواهد شد.

 

بعد از طی مراحل از قسمت Login Now میتوانید به حساب بیت کویت خود دسترسی داشته باشید.

توجه کنید که شماره حساب شما شامل اعداد و ارقام میباشد مثل شماره حساب زیر:

توجه کنید رمز خود را در جای امن یادداشت کنید چون در صورت فراموشی،هیچ راهی برای عوض کردن آن نیست.

[ یکشنبه 08 فروردین 1395 ] [ 12:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 304 ] [ نظرات (0) ]
بیت کوین چیست؟

بیت کوین (bitcoin) یک واحد پول مجازی است که تماما در اینترنت قرار دارد و از سیستم رمز نویسی خاصی استفاده میکند که باعث میشود بدون نیاز به نهاد مرکزی (مانند بانک مرکزی) و کاملا مستقل فعالیت کند.

سیستم بیت کوین بسیار جالب است،بگزارید توضیح بدهم.

یک اتاق شیشه ای بزرگ را در نظر بگیرید. داخل اتاق یک سری صندوق های شیشه وجود دارد که میتوان داخل آن ها را دید.این صندوق های شیشه ای حساب بیت کوین افراد مختلف است.هر صندوق یک عدد منحصر به فرد دارد که بتوان با استفاده از آن به هر کس که مایل باشید آدرس صندوق خاصی را در اتاق بدهید.هر صندوق علاوه بر این عدد منحصر به فرد،یک قفل و یک شکاف برای واریز پول دارد (میتوان از شکاف به داخل صندوق پول ریخت ولی نمیتوان بدون داشتن کلید از صندوق پول برداشت کرد).از آنجایی که صندوق ها شیشه ای هستند میتوان موجودی داخل هر صندوقی را دید . فرض کنید که یک نفر میخواهد مبلغی را از یک صندوق به صندوق دیگری واریز کند.ابتدا باید وارد اتاق شود و با کلیدی که دارد صندوق خودش را باز کند،مبلغ را بر دارد و به صندوق دیگر بریزد.از آنجایی که ابتدا گفتیم کل اتاق شیشه ای است پس همه ی افراد میتوانند شاهد این ماجرا باشند.به همین خاطر است که تمام تراکنش های مالی بیت کوین قابل رویت هستند.این مسئله باعث شده که هیچ گونه کلاه برداری در واریز و یا انتقال وجه نتواند شکل بگیرد.

 در سیستم بیت کوین مبلغ هر حساب یا همان صندوق و همچنین هر تراکنش که انجام میشود برای همه قابل رویت است.تنها نکته ای که پنهان است آن است که هر صندوق مربوط به چه کسی است.چون بر خلاف سیستم بانکداری متداول که حساب ها به نام اشخاص ثبت میشوند در اینجا فقط کسی که کد مربوط به برداشت از صندوق (یا در مثال ما همان کلید) را دارد صاحب حساب است.

کسب بیت کوین در ایران هم امکان پذیر است که میتوانید بعد از کسب بیت کوین،آن را بفروشید و پول زیادی دریافت کنید(همچنین خرید و استفاده از امکانات ویژه این سایت به وسیله آن امکان پذیر است) اما برای افراد تازه وارد بسیار سخت و وقت گیر میباشد اما پس از گذشت حدود دو ماه شما یاد میگیرید که چگونه با سرعت بسیار بالا مبلغ زیادی کسب کنید.توجه کنید که ابتدای کار به حوصله زیادی نیاز دارد.

روش های زیادی برای کسب بیت کوین وجود دارد که به زودی در سایت معرفی میشوند. همچنین آموزش باز کردن حساب(یا همان دریافت صندوق)در پست بعدی به شما آموزش داده میشود.

[ پنجشنبه 05 فروردین 1395 ] [ 12:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 216 ] [ نظرات (1) ]
میانبری برای ساخت پوشه جدید در کامپیوتر

ساخت پوشه جدید در سیستم عامل ویندوز به روش های متعددی امکان پذیر است اما یکی از روش هایی که بسیاری از کاربران استفاده میکنند،فشار دادن کلیک راست ماوس،مراجعه به منوی New و در ادامه کلیک روی گزینه Folder است.

انجام این عملیات گاهی زمانبر بوده,گاهی هم دشوار است.دوست دارید با یک میانبر پوشه جدید ایجاد کنید؟ما دو روش جدید به شما معرفی میکنیم.

روش اول:کافی است کلید های ترکیبی ctrl+shift+N را به طور همزمان فشار دهید.

روش دوم:شما میتوانید همچون گذشته کلیک راست ماوس را فشار دهید و بدون انتخاب گزینه های موجود یا حرکت در منو به نمایش در آمده،کلید W را فشار دهید تا نشانگر ماوس شما به منوی New و گزینه Folder انتقال پیدا کند.اکنون نیز با فشردن کلید اینتر، پوشه جدید شما ایجاد میشود.(به طور خلاصه Right click + W +Enter)

 

همچنین اگر راه های دیگری بلد هستید که اینجا نیست به ما بگویید که به اسم خودتان در اینجا به نمایش دربیاید.

موضوعات: آموزشی ,
[ سه شنبه 03 فروردین 1395 ] [ 12:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 212 ] [ نظرات (0) ]
رایانه تان را خودکار خاموش کنید

از این به بعد برای خاموش کردن خودکار رایانه نیازی به نصب برنامه های جانبی نیست،بلکه میتوانید با یک ترفند ساده،در زمان مورد نظر رایانه را خاموش کنید.

از منویStart وارد Run شده و عبارت زیر را وارد نمایید.

Shutdown -s -t TIME

دقت کنید به جای عبارت TIME زمان دلخواهی که میخواهید سیستم پس از آن خاموش شود را برحسب ثانیه وارد نمایید.

به عنوان مثال قصد داریم تا کامپیوتر یک ساعت دیگر به شکل اتوماتیک خاموش شود.برای این کار کافی است عبارت 

Shutdown -s -t 3600

را در Run وارد نموده و نهایتاً Enter را بزنیم.

پس از این کار خواهید دید پنجره ای باز خواهد شد که تایمر آن تا زمان به صفر رسیدن و خاموش کردن سیستم کار خواهد کرد.

برای متوقف کردن تایمر هم میتوانید دستور

Shutdown -a

را در Run وارد کنید.

موضوعات: آموزشی ,
[ یکشنبه 01 فروردین 1395 ] [ 12:00 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 194 ] [ نظرات (0) ]
دریافت شارژ رایگان

با استفاده برنامه بریج میتوانید میزان زیادی شارژ رایگان برای سیمکارت خود بگیرید.

برخلاف دیگر برنامه ها،در این برنامه نیاز نیست کار های زیادی انجام دهید.

جهت دانلود این برنامه و آموزش کار کردن با آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

[ چهارشنبه 21 بهمن 1394 ] [ 20:57 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 454 ] [ نظرات (0) ]
تغییر فرمت تصاویر در گوشی اندروید

برای تغییر فرمت عکس ها راه های زیادی وجود دارد که یکی از آسان ترین آنها،تغییر فرمت به وسیله تغییر اسم آنها است.

یکی از بهترین برنامه ها برای این کار،برنامه ES file است.

جهت دانلود و آموزش تغییر فرمت به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

[ چهارشنبه 07 بهمن 1394 ] [ 16:05 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 252 ] [ نظرات (0) ]
تغییر سایز عکس در گوشی اندروید+دانلود برنامه photo resizer

با استفاده از این برنامه میتوانید سایز و پیکسل عکس های خود را تغییر دهید.

 تغییر اندازه عکس در دنیای مجازی یکی از واجب ترین گزینه ها میباشد چون هر سایت،سایز خاصی برای تصاویر در نظر گرفته است.همچنین حجم کم این برنامه از خصوصیات خوب آن است.

جهت دانلود و آموزش استفاده از این برنامه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

[ سه شنبه 29 دی 1394 ] [ 16:49 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 195 ] [ نظرات (0) ]
دریافت بینهایت فالور اینستاگرام

در این پست به شما آموزش دریافت فالور اینستاگرام به صورت کاملا رایگان و سریع و بدون زحمت داده میشه.

تنها چیزی که احتیاج دارید یک گوشی اندروید روت شده میباشد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ادامه مطلب

موضوعات: آموزشی ,
[ شنبه 19 دی 1394 ] [ 19:01 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 6417 ] [ نظرات (1) ]
ساخت پک استیکر تلگرام

آموزش ساخت پک استیکر در تلگرام

برای ساخت پک استیکر (بسته ی استیکر )فقط به یک رباط احتیاج دارید که به آسانی میتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

همچنین با ساخت استیکر برای افراد دیگر میتوانید از آنها هزینه ای دریافت کنید و برای خود کسب و کار کوچکی ایجاد کنید.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب

موضوعات: آموزشی ,
[ دوشنبه 30 آذر 1394 ] [ 20:21 ] [ Oxfordiniya ] [ بازدید : 271 ] [ نظرات (0) ]
آخرین مطالب
باغ و عمارت شاپوری (شنبه 10 خرداد 1399)